Assalamualaikum u ols, da singgah, sudila follow ye, i will follow u back..lau yang xsuka tu xpayah la nk ckp bukan2 kt cni, boleh je terus tekan butang pangkah tu,mekaceh ^_^

my cayunks!! =)

i miss u a lot..rindu itu menyakitkan???

Assalamualaikum..

Hari ni cik bery nk talk2 pasal rindu, jadi jiwang cket mlm ni, sila la berimaginasi tinggi untuk malam ni ye,hehe..
apa ek rindu?


sakit tak tatkala merindui si cinta hati?
yup, rindu itu merupakan satu rasa yang x terjangka sakitnya. Rindu boleh menyebabkan nafas seperti terhenti, xtenteram serta sakit yang bertambah parah.
Rindu jgak memakan kekuatan diri kita. Bila terlalu rindu, suasana menjadi terlalu sepi.
Sepi sangat.
tapi, sepi itu adakalanya sesuatu yang indah untuk diamati, tapi sepi juga selalu menghiris sekeping hati yang merindu.

So, sayang2 ku sekalian..
Elakkan diri anda drpd terlalu rindu sebab jika kita terlalu rindu, emosi kita tidak akan terkawal my dear.. Cukuplah juz kita meyakini bahawa si cinta hati, si kekasih hati sedang setia memujuk kita.

rasakan manisnya air semanis senyumanmu,
rasakan pedasnya cili, sehangat cintaku,
rasakan dinginnya bayu, selembut belaianmu,
setiap yg dirasa adlh kasih kita, adlh pengubat rindu dan tanda setia..

Rindu itu sebenarnya sesuatu yg indah..So, syg2 sekalian, nikmatilah keindahannya.Usah terlalu rindu kn si cinta hati, takut nanti hilang nikmatnya. Bertukar pula menjadi pedih.
Tidak salah kalau kita bertanya pada diri yg sedang kritikal merindu:

awak rindukan sy x?
sebelum sy rindu dulu, awak dah rindu sy belom?
awk selalu x ingat sy macam sy ingat dekat awk?
awk pernah xterlintas nma sy mcm sy salu sebut2 nama awk?

Tanya lah..tanyalah selagi korang ingin bertanya, tapi, my nasihat, berikanlah jawapan sendiri berdasarkan janji-janji yg pernah diikat bersama. Pujuk la diri, jangan dihanyut dek rindu yg menggunung, jgn luka dek rindu yg menimpa. Tersenyumlah tatkala kmu merindu si dia..ok??

memang rindu itu sesuatu yg sulit untuk dilalui. Ia benar-benar menghiris. Namun, ada yg salah mentafsir rindu dengan cuba meletakkan diri dalam kebisingan, kononnya utk melupakan rindu, Tidur sepanjang hari utk buat tidak tahu tentang si rindu. Sungguh rindu menyebabkan hilang timbang tara, seperti terlupa apa-apa yg berlaku, Rindu itu menyesakkan jiwa dan nafas, membunuh motivasi diri dan menampakkan kegagalan mengawal sekeping hati.

Wahai kawan-kawan ku syg, yg sedang hangat bercinta, rindu itu nikmat untuk dirasai, tetapi, rindu yg tidak terbatas hanya akan membuat kn kalian lemas x berkesudahan syg. Jika terlalu rindu, kasih dan sayang, anggaplah si dia juga begitu mungkin cuma masa dan keadaan tidak memungkinkan untuk saling menghantar dan membalas kata-kata. Kecemerlangan yang sedang cuba diusahakan adalah keutamaan. Kita semua tidak boleh terlalu lemah dek perasaan yg terbuai. Kita perlu bangkit membina kehebatan, perlu melangkah membuktikan kejayaan. Sayang2 ku, sesaat kita terlewat, orang lain akan lebih cepat memintas dan meninggalkan kita jauh di hadapan.

Rindu lah pada si dia, si cinta hati kamoo, tapi, jangan pernah lupa rindu pada Allah lebih mengatasi. "Wahai orang-orang yang beriman, (untuk bersyukur kepada ALLAH) ingatlah serta sebutlah nama ALLAH dengan ingatan serta sebutan yang sebanyak-banyaknya." -Al-Ahzaab, 41

semoga kalian sentiasa berbahagia


p/s: peringatan untuk diri cik bery dan rakan-rakan ku sayang. Cik bery rindu juga sama kamoo!!


cik beRy caYunK koRang keTat-keTat !! suke?? like laa, ^_^

0 juta ckp cik bery tomey!:

Post a Comment

cakap je, jgn maloow2, hehe ^_^