Assalamualaikum u ols, da singgah, sudila follow ye, i will follow u back..lau yang xsuka tu xpayah la nk ckp bukan2 kt cni, boleh je terus tekan butang pangkah tu,mekaceh ^_^

my cayunks!! =)

Perkosaan Visual tanpa sedar!!


Assalamualaikum n camat pagi kwn2 cumer!!!
macam mana hr nih??
chat x??
adkah lbeh baek dr semalam
atau btmbah terok??
macam biasa, cik bery maseh ngantop di awal2 pagi nih,uuhh~
kepala pom pusing2 mcm ngah loading lg..


please wait..loading...
so, dalam tgah bersenam dipagi hari demi mghilangkan rasa mengantok yg amat ni, sempat jgak cik bery menjeling- jeling dan terbaca info yg sgt berguna utk kita semua..btol, kna bce sampai habes taw, janji ea??hehe

Perkosaan Visual!!!

haa, Aiyokkkk!!
ni citer nyer k...
Ketika kita masuk ke toilet, bilik mandi, bilik hotel, ruang ganti pakaian, dan lain-lain, seberapa besar korang cumer yakin bahawa cermin yang terletak di dinding dan kelihatannya seperti cermin biasa itu memang benar-benar cermin biasa, atau sebenarnya itu adalah cermin dua arah (orang di belakang cermin boleh melihat anda, sementara anda tidak dapat melihat mereka).

Banyak tempat di mana orang memasang cermin 2 arah di dalam ruang ganti pakaian wanita, namun tidak menutup kemungkinan juga di ruang ganti lelaki. Adalah sangat sulit untuk secara jelas mengindentifikasi permukaannya hanya dengan melihatnya saja. so, now, cik bery nk kongsi cara2 utk kte berhati-hati dan jgak berwaspada!!

so, bagaimana kita dapat menentukan dengan pasti dan cemerlang apakah cermin tersebut adalah cermin biasa atau cermin 2 arah?. Kalau di bilik polis, iaitu di ruang soal siasat, sudah dapat dipastikan cerminnya 2 arah tapi untuk di Public Area do this thing :

1.LAKUKANLAH TEST SEDERHANA (TEST KUKU JARI)

Letakkan ujung kuku anda di atas permukaan cermin. Jika ada jarak (gap) antara kuku anda dan bayangan kuku anda di cermin, dapat dikatakan bahwa cermin itu adalah cermin biasa (selamat).Tetapi, jika kuku anda terus menyentuh bayangan kuku anda di cermin, hati-hatilah, kerana benda itu adalah cermin 2 arah ! Kerana itu ingatlah selalu, setiap kali anda melihat cermin di tempat-tempat umum seperti disebutkan di atas, lakukanlah "TEST KUKU JARI". Tidak perlu membayar. Mudah dilakukan, dan ini mungkin boleh menyelamatkan anda dari "PERKOSAAN VISUAL" !

2.LAKUKAN TEST DENGAN MENGETUK CERMIN (SEPERTI KETUK PADA PINTU)
if masa korang ketuk dat mirror dengan perlahan ada bunyi hollow, dats mean memang ada room laen di belakang mirror tersebut. tapi, kalau xada bunyi tersebut, means xada la room laen di belakang mirror tersebut. And, mostly cermin yg two-way ini xdiganttung tapi terus dilekat pada dinding..so, berhati-hati ok!!

ok, ini mke orang yg maseh ngantok,huhu
pesanan cik bery, tolong sampai2 kn info ni pada yg laen ok..
thanks a lot!!
jom, sambong bersenam lek, hek3..ok,tata



cik beRy caYunK koRang keTat-keTat !! suke?? like laa, ^_^

1 juta ckp cik bery tomey!:

Anonymous said...

Saran, Blognya di kurangi animasinya mbak.
Terlalu berat..

Post a Comment

cakap je, jgn maloow2, hehe ^_^