Assalamualaikum u ols, da singgah, sudila follow ye, i will follow u back..lau yang xsuka tu xpayah la nk ckp bukan2 kt cni, boleh je terus tekan butang pangkah tu,mekaceh ^_^

my cayunks!! =)

BEST sangat ke jadi cantik? Cantik ke?

Assalamualaikum cumer!!!

Best sgt ke cantik tu? hurmm, cepat la fikir..Kalau la soalan ni kita tanya pada orang yg buruk, jawapannya memangla best. Tapi, betul ke best jadi orang cantik?


Actually, xade orang buruk pom k, smuanyer cantek taw. Buruk atau cantik hanya pada penilaian manusia yang selalunya sasar!

Kalau ditanya pulak pada orang yang cantik, jawapannya maybe berbeza.Nak tau x kisah benar, terdapat seorang gadis kampung yang amat cantik! Gadis ni sies amatt cantik sampai jadi kegilaan ramai remaja dan jugak pemuda. Masya-Allah, emang cantik! Dia bukan sahaja cantik malah memiliki tubuh yg perfect. Walaupun waktu tu gadis tu baru berumur 15 tahun.
Tapi, dek terlalu cantik, dia xbebas dari gangguan. Bila dalam bas, budak-budak lelaki xkn henti-henti mengusik. Bukan juz mengusik tapi lebih kepada mahu mendapatkan perhatian dan akhirnya berkasih sayang . Namun, xjgak lepas dari mata-mata yang menjeling penuh dengan kecemburuan.

Setiap kali gadis ini berbasikal ke pekan, pasti sederet basikal lain di belakang. Mereka memburu, mengusik, menyanyi dan memekik. Pendek kata, masing-masing akan cuba melakukan macam-macam perkara unttuk memikat si gadis tadi.

Hurmm, best sangat ke jadi cantik ni? jom fikir sama-sama.

Kalau la soalan ni ditanya pada gadis td pada waktu tu, maybe dia akan jawab best. Maklum lah belum mengenal makna kehidupan. Tapi, kalau ditanya sekarang, macam mana ya?

In fact! orang cantik akan lebih banyak mengalami gangguan psikologi apabila telah tua kelak. Hmm, xpercaya?? Kena percaya. Kalau dulu orang-orang akan terpukau dengan mata terbelalak, tapi sekarang orang akan berbisik-bisik, "itulah primadona kampung ni dulu. Dulu bukan main canttik, sekarang ni alahai...".

Kecantikan itu satu anugerah untuk disyukuri. Kecantikan tu xakan bertahan lama selama-lamanya. Macam jugak bangunan yang tersergam indah. Apabila ada jep yang naik megah mengatasi, ianya tidak akan memukau lagi. Lantaran itu, manusia seperti kita ni apatah lagi kn.

Cik bery xkata kecantikan itu tidak penting lagi-lagi pada perempuan. Kecantikan itu penting tetapi usah dipentingkn sangat. Lagi-lagi sang pemuda di luar sana. Janganlah sampai menetapkan syarat kekasih hati mestilah sentiasa cantik. Usahlah berkata "i love u","i sayang u" sebab u cantik. Nahaslah, kalau kita tidak cantik lagi, pasti ditinggal nya. Puji sekali-sekala itu xapa, sekadar menghibur hati si cinta hati.

Ini pula kisah kecantikan dan pengajaran, kisah rusa dengan lembu.

Kisahnya, suatu hari rusa terserempak dengan lembu di dalam sebuah hutan. Itulah pertama kali rusa bertemu dengan lembu. Rusa berasa hairan mengapa binatang di hadapannya itu berkaki empat sepertinya tapi tidak bertanduk cantik sepertinya.

Lalu rusa yang merasa dirinya lebih cantik oleh tanduk yg ada mempersenda-sendakan tanduk lembu. Tiba-tiba, terdengarlah bunti tembakan yang kuat "Boooooommmmmm!!". Kedua-dua haiwan lari bertempiaran.

Then, rusa dan lembu tadi terperangkap dalam ranting-ranting kayu. Lembu dengan mudah meloloskan diri, sedangkan rusa dengan tanduknya yang cantik itu dan dibangga-banggakan selama ini tersekat di situ. Maka, rusa pun tertangkap.

So, ingatlah, setiap orang adalah cantik ok. Jika korang merasa kecantikan korang mengatasi orang lain, cepat2lah mensyukuri kecantikan itu. Sedar x, itu pijaman dari Illahi. Jika anda merasa diri ini buruk, jangan risau, ketahuilah, di syurga nanti wajah anda serupa bidadari yang sangat cantik.

Kesimpulannya, BEST ke jadi cantik?? cantik ke?? jawablah sendiri, hehe

ok, gamba menyibuk kt cni.
hurmm, yg ni cantik ke??? HAHA
tata
thanks for reading yaw ^__^











cik beRy caYunK koRang keTat-keTat !! suke?? like laa, ^_^

2 juta ckp cik bery tomey!:

Post a Comment

cakap je, jgn maloow2, hehe ^_^